Viooltjes voor Odile

Ik denk zo vaak aan haar, mijn grootmoeder Odile, afgekort Didi.

Ze hield van bloemen en haar kleine stadstuintje stond vol met allerlei soorten bloemen, afhankelijk van het seizoen. In de lente, waren het meestal viooltjes die ze op de bloemenmarkt ging halen. In Gent, onze thuisstad, is er elke zondagmorgen een grote bloemenmarkt.

bloemenmarkt

Ik ging met haar mee natuurlijk. Bloemen, planten, struiken, een plein vol. Mensen kochten, kuierden, ontmoetten elkaar, alles opgeluisterd door de muziek van een band die in de kiosk speelde.

bloemenmarkt kiosk

Onlangs volgde ik een tutorial van Mouchette om mimosas te make; sedertdien speelde ik met het idee om viooltjes te maken. Op Pinterest vond ik verschillende ideeën en tutorials. Ik nam de eenvoudigste van WonderfulDIY en hier is de set gemaakt heb, opgedragen aan mijn lieve grootmoeder.

297
297b

Ik weet zeker dat, in het hiernamaals, haar ogen glinsteren van plezier en dat ze me haar mooie glimlach toestuurt.

Plaats een reactie