Een online workshop met Pavla Cepelikova

Stage “Aquarel – Geheimen van de Natuur”
Lesgeefster Pavla Cepelikova
Organisatie Allison Cohade.

Vanaf 8 uur zaterdag morgen zaten 13 gretige deelneemsters al voor hun beeldscherm, klaar om te luisteren naar Pavla’s les, vertaald door Allison.

Een intense en zeer interessante dag.
Niet veel tijd om te werken, ik wou geen kruimel van de gegeven informatie missen, niet alleen het hoe, ook het waarom en telkens geïllustreerd met vele voorbeelden.
Gelukkig hoefden we geen aantekeningen te maken, de cursus werd opgenomen en zal ter beschikking van de cursisten worden gesteld.

Enkele zeer kleurrijke voorbereidingen.

En een kleine test met de eerste stap van de techniek.

DSC06892

Al erg mooi, niet?

Via andere cursussen had ik al geleerd hoe belangrijk het is om de achterkant van onze stukken te verzorgen. Pavla benadrukt ook dit punt, niet alleen om ze netjes te maken, maar ook mooier. Wat ik hier al probeerde.

DSC06893

De hanger van de totale les.
Miniaturistenwerk en oog hebben voor de harmonie van het geheel.
Ik vind het mooi, ondanks een paar foutjes van de eerste keer.
Ik weet hoe ze de volgende keer op te lossen.
En volgende keren zullen er zeker zijn; ik heb al veel projecten in gedachten en veel enthousiasme om ze te realiseren.

300 a

‘s Avonds verliet ik de videoconferentie met een beetje pijn in mijn hart omdat ik niet meedeed aan de volgende dag: Aquarel level 2 – Cactus en waterlelies.
Ik ken mijn grenzen,  vorder traag en ben meer dan tevreden al wat ik tijdens deze dag heb opgedaan.

Doorgaand op hetzelfde elan heb ik al een nieuwe hanger gemaakt, een beetje anders.
Om te leren, begin je met kopiëren en pas daarna kan je er een eigen toets aan geven.

300

Het enige minpunt: dat we het niet live en gezellig hebben kunnen meemaken.

2 gedachtes over “Een online workshop met Pavla Cepelikova

Plaats een reactie